Dersin Adı | Tasarım ve Kumaş İlişkisi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FA 410 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı basit yapılı dokuma örgüler hakkında temel bilgiler vererek numune kumaşlar dokunmasıdır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders temel dokuma örgüler kullanılarak farklı dokuma kumaşlar tasarlanması için temel bilgileri sağlar. Ayrıca tasarlanan numune kumaşlar ile bir sunum dosyası hazırlanmasını kapsar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Kumaşların sınıflandırılması Pamuk ipliklerinin boyanması | Arthur Price- Allen C. Cohen, J.J.Pizzuto’s Fabric Science, USA 1994, Chapter 5 Hannelore Eberle-Hermann Hermeling-Marianne Hornberger-Dieter Menzer-Werner Ring, Clothing Technology (From fiber to Fashion), 1999 s.73-74. |
3 | Dokuma kumaş üretimi, dokumanın temel ilkeleri | Nuray Yılmaz, Elvan Anmaç (2000) Basit Yapılı Dokuma Örgüler, Dokuz Eylül Yayınları, İzmir 2000, p.8-10 - Arthur Price- Allen C. Cohen, J.J.Pizzuto’s Fabric Science, USA 1994, Chapter 5 Hannelore Eberle-Hermann Hermeling-Marianne Hornberger-Dieter Menzer-Werner Ring, Clothing Technology (From fiber to Fashion), 1999 s.73-74. |
4 | Dokuma örgüsünün çizimi: Bezayağı örgü ve varyasyonları Numune tezgahında dokuma | Nuray Yılmaz, Elvan Anmaç (2000) Basit Yapılı Dokuma Örgüler, Dokuz Eylül Yayınları, İzmir 2000, p.26-27. Hannelore Eberle-Hermann Hermeling-Marianne Hornberger-Dieter Menzer-Werner Ring, Clothing Technology (From fiber to Fashion), 1999 s.74 |
5 | Bezayağı örgü ve varyasyonlarının dokunması Numune tezgâhında dokuma | Nuray Yılmaz, Elvan Anmaç (2000) Basit Yapılı Dokuma Örgüler, Dokuz Eylül Yayınları, İzmir 2000, s.44-48. Hannelore Eberle-Hermann Hermeling-Marianne Hornberger-Dieter Menzer-Werner Ring, Clothing Technology (From fiber to Fashion), 1999 s.75 |
6 | Bezayağı örgü ve varyasyonlarının dokunması Numune tezgâhında dokuma | Nuray Yılmaz, Elvan Anmaç (2000) Basit Yapılı Dokuma Örgüler, Dokuz Eylül Yayınları, İzmir 2000, p.44-48. Hannelore Eberle-Hermann Hermeling-Marianne Hornberger-Dieter Menzer-Werner Ring, Clothing Technology (From fiber to Fashion), 1999 s.75Hannelore Eberle-Hermann Hermeling-Marianne Hornberger-Dieter Menzer-Werner Ring, Clothing Technology (From fiber to Fashion), 1999 s.76 Hand loom |
7 | Dokuma örgüsünün çizimi: Dimi örgü ve varyasyonlarının dokunması Numune tezgahında dokuma | Nuray Yılmaz, Elvan Anmaç (2000) Basit Yapılı Dokuma Örgüler, Dokuz Eylül Yayınları, İzmir 2000, s.28-34. Hannelore Eberle-Hermann Hermeling-Marianne Hornberger-Dieter Menzer-Werner Ring, Clothing Technology (From fiber to Fashion), 1999 s.77 |
8 | Dimi örgü ve varyasyonlarının dokunması Numune tezgâhında dokuma | Nuray Yılmaz, Elvan Anmaç (2000) Basit Yapılı Dokuma Örgüler, Dokuz Eylül Yayınları, İzmir 2000, s.28-34, 60-78. Hannelore Eberle-Hermann Hermeling-Marianne Hornberger-Dieter Menzer-Werner Ring, Clothing Technology (From fiber to Fashion), 1999 s.77 |
9 | Arasınav: Numune kumaş dosyası teslimi | |
10 | Bezayağı örgü: çözgü ve atkı renk varyasyonları | Nuray Yılmaz, Elvan Anmaç (2000) Basit Yapılı Dokuma Örgüler, Dokuz Eylül Yayınları, İzmir 2000, s.116-119. |
11 | Bezayağı örgü: çözgü ve atkı renk varyasyonları | Nuray Yılmaz, Elvan Anmaç (2000) Basit Yapılı Dokuma Örgüler, Dokuz Eylül Yayınları, İzmir 2000, s.120-121. |
12 | Dimi örgü: çözgü ve atkı renk varyasyonları | Nuray Yılmaz, Elvan Anmaç (2000) Basit Yapılı Dokuma Örgüler, Dokuz Eylül Yayınları, İzmir 2000, s.122-125. |
13 | Dimi örgü: çözgü ve atkı renk varyasyonları | Nuray Yılmaz, Elvan Anmaç (2000) Basit Yapılı Dokuma Örgüler, Dokuz Eylül Yayınları, İzmir 2000, s.122-125. |
14 | Final proje numune dosyası hazırlığı | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Nuray Yılmaz, Elvan Anmaç (2000) Basit Yapılı Dokuma Örgüler, Dokuz Eylül Yayınları, İzmir 2000, ISBN 975-6981-27-X |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Arthur Price- Allen C. Cohen (1994) J.J.Pizzuto’s Fabric Science, USA 1994, 515S. ISBN 1-56367-004-6 Hannelore Eberle-Hermann Hermeling-Marianne Hornberger-Dieter Menzer-Werner Ring, Clothing Technology (From fiber to Fashion), 1999. ISBN 978-3-8085-6225-3 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 50 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 1 | 10 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 16 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. | X | ||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. | |||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. | |||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. | X | ||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | |||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. | X | ||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. | X | ||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest